عبارة دايما نسمعها وبنخاف منها
خلى بالك اصل لو اخدتى المسكن ايام البيريود هيجيلك عقم !!!!!!

انا حبيت انقل ليكم تجربتى وتجربة كتير من صحابى اعرفهم يمكن تفيدكم

انا من اول ما البيريود جتلى فى اعدادى وهى بتجيلى بمغص رهييييييييييييب جدا وتعب لا يطاااااااااااااق

وفضلت كل شهر اخد مسكن
وكل شهر بسمع كلام وحوارات ده غلط ده هياثر عالحمل
بس كنت مغلوبه على امرى لانى مبقدرش اتحمل الوجع

المهم كنت باخد حبوب بروفين 600 ومعاها حبوب بوسكوبان

طبعا ده عند اللزوم
وطبعا بنااااااااااااام على طووووووووووول وادفى نفسى كويس واشرب سوايل دافيه
كنت بشرب قرفة فتله بالعافيه لانى مش بحبها اصلا وكمان بشرب حلبة دافيه ونعنااااااع

وطبعا بلاش شاى وقهوة وكوكاكولا ومشروبات ساقعه وكده
وبالمناسبه لاااااااازم النضافه فى الفترة دى ونغير اول باول طبعا وناخد دش دافى على طووووووووووول

وفيه ايام بقه زى ايام الامتحانات ايام دراستى كنت بكون مضطرة ازاكر واركز وده طبعا مستحيل مع الوجع ده
فكنت باخد حقنة سبازموفين

يعنى كنت باخدها عند اللزوم وساعة الوجع اللى هو يعنى



جيت بقه اتجوزت قالولى معدتش هتجيلك بوجع
بس انا حصل معايا العكس
الوجع زااااااااااااد
انا جوزى قعد معايا شهر بعد الجواز بس عشان كده محملتش وسافر 6 شهور وخلالهم كنت بموووووت من التعب اكتر واستمريت عالحبوب والحقن عاااااااااادى

وجه نزل بعد ال6 شهور دول شهر واحد وحصل حمل من اول يووووم ومن غير ماخد علاج للحمل ولا غيره

وده حصل معايا ومع اتنين من صحابى القريبين منى

يعنى متخافيش مفيش حاجه اسمها ان المسكن هياثر عالحمل
ده كلام فاااااااااااارغ


لو حاسه ان الموضوع فادك متنسوش التقييم
ودعوة حلوة ان بنا يكملى حملى على خير ويهديلى جوزى ويحنن قلبه عليا


 
Top